MID
SEMESTER SEJARAH SASTRA JAWA MODERN
M.AJI
HARATANTO
2611413024
Data Karya : Geguritan
Judul :Nyodhong
Berkah
Pengarang : Subandi Panji Asmara Kesuma
Tahun terbit : Sasi
Ramadhan 2011
1.Ringkasan Materi
Nalika
tuungkul angluh aku ngucap donga
Getering
rasa iki tumunjem jero tekan nala
Ana
sewu wewayangan nggodha
Supaya
jugar, ambyar,pangucaping
panyuwunan
kang
wis tumata tharik tharik ing pucuking
pengucap
nyawijine
ati manembah mring gusti kng maha
kwasa
ora
bakal gampang kagiwang suwarane setan ,
madhep
kanthu ati mantep sujud pasrah sumarah
nalika
ati iki adhepdhepe nyadhong berkah ,
tumetesing
luh tan bisa kaduwa .
kanthi
andhap asor ,narima lan legawa ,
adoh
marang sipat culika ,
urip
bakal kasinungan bungah
ing
sasi kang suci amung ana dzikir lan donga ,
kanggo
nggayuh papan kang mulya ,
yen
menungsa wis ginaris puput yuswa
2.ASPEK YANG MENONJOL
Karya
sastra ini memperlihatkan bentuk kendahanya terutama kosak kata yang terbentuk
dalam karya sastra ,aspek ini tertonjol dalam bentuk nilai agamis dan
estetikanya .bahwasanya nilai ini selalu erat dalam jiwa seorang pengarang yang
sedang mendekatkan dirinya terhadap yang maha kuasa terutama di bulan
ramadhan,tertampang bukti kalimat kesabaran dalam menghadapi cobaan dan godaan
untuk membatalkan puasa itu sendiri .jadi dalam hal ini beberapa objek yang
mengandung sebuah makna yag terukir dalam karya sastra ini semisal dalam
geguritan ini mengandung bagan kisah seorang yang mengutamakan pejuangan
agama yang artiya memperjuangkan dan
jagan sekali-kali membuang buang waktu.
Dilanjutkan
terkutip makna yang tersirat bukti rasa nasionalisme dan utamakan doa dan
ketakwaan kepada yang maha kuasa,sehingga terjerumus sebuah bukti kongkrit
seorang tokoh yang mengutamakan kisah moral dalam kehidupan manusia.
Data Karya :macapat
Judul :Sekar Macapat Dhangdhang Gula
Pengarang :Dening Teguh Hs
Tahun terbit :27 Agustus 2011
1.Ringkasan
Materi
Tirakatan ing ndalu puniki
Ambal warsa adeging Negara,
Kang kaping sewidak papate,
Ja kongsi datan emut ,
Perjuangganira ing nguni
Duk anggayuh merdika
Pangurbanipun
Datan mung awujud bandha
Ambalasah bebaten kang
Wujud mayit,
Kita mung kari manggya.
Mula kita datan kena lali,
Gya den isi kamar di kanira,
Grengsengna pembangunane ,
Fisik lan mentalipun
Lelorone jana kang keri ,
Dene mental maknanira
Imtaq iptek olah-raga dalah
Seni,
Udinen kang sanyata .
Tumerap para mudha mudhi
Mliginira pra siswi lan
siswa
Den sregep sinaune
Aja amung katungkul
Jam belajar nggo nonton tivi,
Jam pitu tekan sanga
Saben ratrinipun
Aja ana rasa wegah
Lamun sira pengin dadi wong
Kang lantip
Agul aguling bangsa
2.ASPEK
YANG MENONJOL
Telah terisi karaya
sastra diatas memberikan fenomena yang menginspirasi suatu makna yaitu
waktu.jadi dalam hal ini suatu waktu harus bisa kita berikan yang professional
.beberapa unsur estetika terlampir dalam karya sastra diatas antara lain unsur
intrinsicnya dan juga unsur ekstrinsik.beberapa kalimat yang bersifat kajian
pembelajaran dan pengingatan terhadap waktu para pelajar.untuk itu bisa dlihat
antara lainTema :dalam hal ini aspek yang menonjol yaitu bertema tembang macapat dangdhang gula judul hargai
waktu dan jadilah pelopor seorang yang berjiwa nasionalisme dan patriotism amanah
menjelaskan bahwasanya seorang pelajar harus bisa membagi waktu dalam
kewajibanya dan mengingat pahlawan kita yang berjuang pada masa dulu Nilai
kebudayaan terlampir dalam budi pekerti jiwa nasionalisme dan patriotism dalam
karya sastra tembang diatas Nilai moral ,terlampir juga sebuah aspek yang
menonjol kepahlawanan dalam setiap jiwa
seorang begitu pula dalam hal jangan menyia nyiakan waktu.Nilai
kesustraan .dalam hal ini menilai dengan aspek prakata yang indah.
Sebuah karya sastra
ini termasuk hal yang membentuk tipe dalam sebuah bukti kehidupan yang penuh
lilu-liku semisal pada hakekatya semua orang pasti kan meraskan sebuah cobaan
contoh mental dan iman kita harus diperkuat
dalam arti kehidupan yang nyata.
Data geguritan :CERKAK
Judul :Nalika Takbir Kumandhang
Pengarang :Ardini Pangastuti BN
Tahun terbit :Panjebar Semangat 27 Agustus
2011
1.RINGKASAN
MATERI
Arumi mabegang lega ,nyawang
tumpukan kthak percel sing wis di tata
jintrik-jintrik .sesuk mung kari ngeter-ngeterake.daftar jeneng lan
alamat sapa wae sing bakal di aturi
utawa di wenehi parcel kasebut wis
dirancang kawit suwe duwe angen-angen kepengin “andum”marang tangga teparo lan
kanca-kanca sing wis akeh mbiyantu dhewke sakulawarga jroning ngadhepi dina
dina sing kebak tetesan luh.
Yen niat andum aja
pilih pilih .kejaba wong-wong sing wis
akeh nandur kebecikan marang awake dhewe biyen ,”aloke sing lanang nalika arumi ngandhakake niate
kepengin males budi marang tangga teparo lan kanca-kanca kinasih kanca kanca sing wis kanthi tulus mbiyantu
karepotan lan karuwetane,tanpa ngarep ngarep sambulih utawa balesan.ngarepake
riyaya kaya iki mujudake kesempatan paling apik .kwi ora merga yen gawe amal
ing wulan ramadhan jere ganjarane tikel
tekuk.arumi ora pedhuli karo ganjaran ,kwi urusane gusti allah.apa sing ditampa
wektu iki kanggone arum iwis mujudake
nugraha kang tanpa umpama ,dheweke mung kepengin “andum”minangka wujud syukur
marang gusti allah lanuga minangka rasa atur panuwun marang wong-wong sing wis
nandhur kebecikan marang dheweke sakaluwarga sing sasuwene iki arumi durung
bisa mbales kebecikan mau dadi
miturut pamikirane wektu kaya iki
mujudake kesempatan paling apik.sing
cetha ana alasan kanggo weweh lan wong ora bakal nolak paweweh mau.
Saiki Arumi ganti
ngetung jumlah amplop sing wis di iseni .jumlah isine pancen ora akeh ,nanging
paling ora bisa mbantu wong –wong sing kurang beja jroning urip iki kanggo
mapag dina riyaya .wong wong sing dening arumi satemene kurang ditepungi secara
pribadi.
Wektu iki ing skiwa
tengen kita skeh wong susah lan butuh uluran tangan .wong-wong kuwi satemene uga
wis mbudidaya kanggo makarya
nanging antrane penghasilan lan kebutuhan pancen kerp ora imbang .nanging kuwi dudu urusane
awake dhewek .saumpomo kita mbiyantu ,kuwi mung wujud kepedulian kita marang sesamaning urip .sebab wong urip kuwi
kudu berjuwang ,kudu ngalami bungah lan susah .
Sajeg urip melu wong
tuwa apa dene bebojonan karo prasetyo arumi durung nglakoni apa-apa sing
jenenge utang nanging merga kepepengin kahanan wekasan utang sing taun mbiyen
tau di titip panganan.ing dina ketelu ,wektune ngepasi a’sar ,ana tamu mau biyen jare tau ditulungi dening
sing lanang nalika sing lanang senajan wis waras saka oleh e lara nanging esih
nganggur ,durung bisa makaryo maneh merga kebentus modhal –tamu kesbut langsung
ngulngake bantuan .mesthi wae bantuan kanthi ora langsung .tamu mau ngulungi
cek sing jumlahe lumayan akeh luwih saka skeet yutha minangka lirune dheweke
njaluk patung asil karyane sing lanang .kanggone arumi ,patung kendedes saka
kayu pule ing dudu barang kang mirungan.duwit pawewehe tamu mau banjur kanggo
modal bukak art shop .sing larang kwi sewane kios .dene isine luwih titipan
saka kanca-kanca lan saperangan patung
sing ngonggrok ing gundhang di dawur ulang .sing lanang kang mokoki ing art
shop .dene arumi mung saderma mbiyantu.
Rejeki yen wis wektune di bukak
,kabeh lumaku lancer…
Kabeh lumaku rancak
kaya kang di rencana .pas ngarepake mahgrib sadurunge takbir kumandhang ,arumi
lan prasetya nampa palapurane didik lan iwan
Manawa pakaryane kabeh wis beres .
Lagi wae mingkem anggone
ngomong keprungu suwara adzan banjur di
susul suwara takbir
Allahhuakbar allahuakbar
allahuakbar.
Arumi lan prasetya
pandheng-pandhengan .kekarone banjur sholat maghrib lan sujud bebarengan .muji
syukur marang kekarone gusti,merga riyaya iki keluwargane wis luwar sakabehe
reribet saengga bisa mahargya idul fitri kanthi longgar sawise limang taun
ngrasakake kecingkrangan.
2.ASPEK
YANG MENONJOL
Dari materi yang
teringkas diatas banyak sekali makna-makna karya sastra dalam hal ini beberapa
aspek tertera menonjol dalam sebuah kalimat-kalimat yang tersirat diatas
,materi ini berlumur aspek yang ada
dalam aspekini antara lain unsur-unsur intrinsic dan ekstrinsik .untuk lebih
lanjutnya bisa diterangkan:telah tertera bahwasanya cerita cerkak ini
bertema Judul :nalika takbir kumandhang
Amanah yaitu kesabaran.
Nilai
keagamaan yaitu nilai ini tersirat dalam ketawakalan seorang tokoh arumi yang mendapatkan
setatus sosialanya yang membuat batin arumi tertekan ,dalam hal ini seorang
tokoh arumi membuat kesabaranya membuat
keseharianya teguh dalam mengahadapi kekuranganya dan selalu berdoa kepada yang
maha kuasa Allah SWT .dan ikhlas dalam keadaanya .
Nilai sosial yaitu telah tercantum dalam bersilaturahmi
kepada tetangga tetangganya ,atau dalam hal ini tersirat dalam senyuman arumi
dan suaminya terhadap tetangga tetangganya
Nilai estetis didalam karya sastra ini
menerapkan nilai budi daya luhur ang erat dengan keharmonisan suatu rumah
tangga yang penuh kesabaran dalam menghadapi cobaan ,nilai ini sangat relevan
tergambar pada tokoh arumi seorang perempuan yang mampu menghadapi perekonomian
keluarganya.adapun kriterianya terpenuhi dalam kesabaranya dalam menghadapi
suatu rintangan namun ia tetap teguh.
Nilai budaya telah jelas bahwasanya
arumi masih memegang teguh pendirianya yaitu ketremtaman dalam keluarganya dan
ketawakalanya .
Data karya :Cerita Rakyat
Judul :Lelakone Nabi Yusuf
Pengarang : H.Kodiron,B.A
Tahun terbit : 1998
1.Ringkasan
Materi
Nabi Yusuf AS
menika putrane nabi Yakub AS kang di
yengkuyung banget budi pekertine ,uga sanget anggen di senengi dening
bapake,bocah kuwi dilairake saka guwa garbane ibune kaanane resik,bebasan kaya
diluwang kang durung ditulisi .dadin ala lan becik ing tembe burine .gumantung
ing panggula wentahe atur wong tuwane wektu niku Yusuf matur kaliyan
bapake wacine jam 03.00bengi ,yusuf
klisikan ora bisa turu .atine deg-degan mentas wae dheweke ntes ngimpi.dheweke
nggagas apa arepe ngimpine .impine tansah ngrindu atine.esuke wanci jam 09.00
nalika sadulur sadulure padho anggon wedhuse ,yusuf madhep bapake.samenika Yusuf kang banget di senengi dening bapake
banjur sadulure Yusuf kabeh ingkang wonten 10 cacahe ,uga padha iri kaliyan
kasih sayange bapake kaliyan Yusuf banjur sadulure podho ana siasat sekuthon
culikan .Yusuf iku rupane bagus ,budi pekertine utama .nabi yakub tresna marang
yusuf ,kosok baline racake padha ala kelakuane .waake padha meren dahwen
,drengki sarta srei.meruhi bapake ngasihi yusuf.sadulur-sadulure yusf padha
meri lan drengki.sadulur sadulure kejaba si bunyamin ora seneng marang yusuf
bocah-bocah mau banjur padha kencan rapat dhedhemitan .bunyamin ora diajak
.inti sarine rapat,yusf kudu di singkiake.nyuwun palilah marang bapake sak
banjure rapat mau.wanci bubar maghrib
sadulur sadulure yusuf padha sowan bapake
nalika kuwi yussuf lan bunyamin ra melu pancen jah loro mau ra diajak.
Banjur yahuda matur marang bapake menika isine “kula sasedhreke punika sampun
sarujuk ,benjing –benjing badhe seneng-seneng dhateng sanganten pasir
,gegojegan sasaminipun?”Banjur di ridhoi kalian bapake wanci sabubare saran
bocah sawelas budhal menyag segara wedhi .bunyamin ora katut jalaran esih cilik .
Srengenge wis meh manjer
,bocah-bocah sepuluh podho loyo ,kabeh podh leren ngeyub ing sangingsore wit –witan.sajrone
padha dolanan ,playon sebansane
diarahake tumuju marang sumur ing
tengahe segara wedhi .bareng tekan sapinggire sumur banjur padha leren.ing segara wedhi kuwi
larang banyu wedhine garing ora ana sumber utawa kali .adiling kang maha
kuwasa ing tengahing padhang pasir ono
sumber sing jenenge owasis utawa wadhi
.sak banjure kuwi yusuf diruda paripaksa
.dikrubut bocah sakpirang pirang klambine dicopot terus dicemplungake sumur.panjerite ora di
tulung penangise ora direwes,banjur
ditingal lunga .sak banjure dicemplungke sadulure yusuf ngendika kaliyan bapake
menika yusuf di cokot dening singa kang ana ing padhang pasir.nabi yakub
jemeneng ora ngendika ing sawijining dina ono sarombongan khafilah mampir ing sumur menika para
saudagar padha met banyu kanggo ngombe ,saperangan sangu banyu kang dititipake
ing untane ,salah sawijineng sudagar met banyu banjur ana wonge kang lagi
katisan.banjur khafilah kuwi nggawo yusuf marang negarane.sa banjure tekan
Negara kuwi mau yusf banjur di dol kang kanthi rega larang maranga saudagar
liane iang sawijining dina ana sing tuku yusuf
menika siti zulaiha banjur
diangkata dadi anake merga siti zulaiha ra bisa manak.lan yusuf di openi dening
siti zulaiha .sampe gedhene yusuf kang banget gagahe lan kathah wong kang treno
marang yusf ,naming sawijing dina yusuf di fitanah marang ibu angkate sebab yusuf
arep ngremeni siti zulaiha padahal ora
menika siti zulahane ingkang badhe ngeremeni yusuf sabanjure kuwi yusuf di tahan marang bojone
siti zulaiha .nang pakunjara .ing swijing dina yusuf di timabali kaliyan raja
ingkang ana Negara kuwi yusuf kon ramal
Negara kuwi ana apa mengko sabanjure mansan mangsan ing Negara kuwi banjur
yusuf wenehi jawaban kang bener-bener kedadeyan .banjur yusuf dibebasaken
kaliyan ratu ing kono mau.ing sawijing dina yusf ketemu kaliyan sadulure kang
lawas ra ketemu lan ingkang njeburna marang sumur naming yusuf ora ngaku
dheweke.sadulur sadulure padha njaluk pitulung marang yusf banjur yusuf wenhi
pitulungan marang sadulure naming ana sayarate ,menika kudu ninggalake sedulur
cilike menika bunyamin ,sawise ditinggal yusf banjur marani bapake lan ketemu
marang bapake bajur bapak seneng baget
ketemu yusuf lan banget senge banjur yusf dadi kahlifah kang ana ing hastina mau.banjur
yusuf nyiaraken akhlak-akhalak maramg rakyate.sampe takawa karo allah lan iman
marang allah.
2.ASPEK
YANG MENONJOL
Ada beberapa uraian kata-kata dan kalimat yang menonjol
dalam aspek-aspek karya sastra .makna yang terukir dalam cerita rakyat ini
terisi nilai-nilai moral,agama,estetika,dan nilai social.untuk aspek karaya
sastra yang menonjol ini bias di analisis dengan unsur-unsur intrinsic
dan ekstrinsik.
Tema ,dalam kajian ini terbukti tema tentang
sejarah peradaban agama yang diayomi oleh para nabi.Judul karya sastra ini
menerapkan bahan cerita rakyat yang berjudul lelakone nabi yusuf.Alur dala
segi ini bisa saya pandang terjad alur mundur .Nilai moral,hal yang paling
menonjol dalam aspek ini adalah nilai moral
Nilai kebudayaan ,hal yang
paling menonjol di bagian ini nilai
kebudayaan yaitu sifat iri hati.Nilai agama ,disini menprespektifkan segi bahasa yang
indah dengan penuh makna yang tersirat terutama pada kesabaran yusuf.
Lajeng saking
kacariyos ing nginggil wau supoyo kitha sesarengan dadhos wongkang rendhah
atinipun piyambak menawi saking aspek kang menonjol menika ketguhanipun Yusuf.banjur sifat-sifat ipun
perlu di conto kita sesarengan.
Data karya :Novel
Judul :Njajah Kutha Milang Roti
Pengarang :pandam Suharto M.A
Tahun Terbit :2010
1.Ringkasan
Materi
Ing kalawarti jaya baya tanggaal 24
september,1oktober,lan oktober 1972 aku ngandharakake pangalamanku mulang
wayang purwa ing sawijining universitas
amerika serikat nganti tekan mulihku saka Negara iku ing taun 1966.roger long
,mahasiswaku kang banget nyengkuyung marang endi luhuning kagungan
wayang purwa banjur nusul ange
jawa ,nerusake pasionane ing kutha ngayogya karta nganti rong taun ,saka awaling taun 1967
nganti wulan apriltaun 1969.bareng wis rampung anggone nyinauni bab bab kang perlu lan ngumpulake
bahan-bahan rekaman ,wacan foto-foto lan
sapananggulane saka anggone riset rong taun iku ,roger balik marang
amerika oara balik marang micingan state
university ingdharatan amrika ,nanging
meyang university of hawai ing kepulauan
Hawaii,kutha Honolulu.iki merga prof james R.brandon ,kang biyen ngulemi aku
mulang wayang ing Michigan state university wis pindah mulang ing Hawaii
,mangka roger perlu nggayuh gelar doctor knthi bimbingane.
Ing
ngarep wis tak kandharakeyen kang ngulemi aku mulang bab masyarakat lan
kabudayaan Indonesia iku visiting Asian professors project.proyek iku di
pandegani dening professor burvil ,H.Glenn,sawijining doctor ahli pendidikan
.wiwit anane proyek iku ing taun 1962
wis akeh cacahe para sarjana saka Negara-negara asia kang diulemi mulang pawiyatan-pawiyatan luhur amerika srikat
,yaiku saka Negara Negara india,sri
langka,Pakistan ,jepang ,Nepal,birma ,korea lan liya-liyanedene tujuane proyek
ikusupaya mahasiswa padha mengerti bab
kaanane masarakat ingnegara asia saka para sarjana asia dewe.ora saka sarjana
as dhewe kang landhesane mulang
buku-buku sanajan akeh sarjana asking
nate nganakake riset penelitian ing
Negara-negara asia sawatara taun lawase
,dianggep luwih cetha yen sing
ngandharakake bab Negara asia iku para sarjana asia ,amarga awit lair
dedunung ing negarae ,ngrasake legi lan paite.
Senajan
proyek mau akeh kang di dandani ,nanging prof.glennkang mandhegani proyek iku
saka state university of new nyork ing
kutha buffalo mung di bantu dening sekertaris
siji ,ewadene bisa ngatur proyekiku mantah sawijining sarjana supaya ngadani
tumindhake proyek iku ing pawiyatan luhure ,cukup wong siji ,ewadene kabeh
,bisa tumindak kanti lancar .iki jalaran kabeh padha tumandang kanthi premati
,kabeh padha mbudidaya amrih becike proyek becik tumrap mahasiswa –mahasiswi
kang padha sinau lan becik kang gone pawiyatan luhur iku .kejaba iku
sesambunganging wong lumantar laying
,telgrmlan telpon uga lancer.ora
nganthiminggon ,laying –layang bisa tekan alamat kang dituju racake mung telung dinanan utawa kurang
telegram bisa tekan tujuane let anggone nelpon ,waton mbayar ragade kang ora
larang .pastanpa pungli.
Bengi
kae aku nilpun miitraku wonhg amerika
kang dheksamana sinau ing cornell university ,ngrampungake nggayuh gelar doctor
ilmu ekonomi asmane robet rice lan prabane bob.bob iku biyen nate bareng
saomah karo aku nalika
akue sih sinau ing cornell,taun
1962-1963.dheweke banjur menyang Indonesia perlu riset ,bali ing cornell maneh
taun 1968.
Gampang
wae carane nelpun ing amerika ,senajan
ora ngerti nomer telpon kang di
karepake.carane:nelpun operator kang ing
pesawat telpun otomatis katandhan mawa angka 0 banjur njaluk di sambungake karo
sentral telpun ,ing kutha kang dituju sawise sambung banjur takon nomer telpune kancaku lan jalok disambungake pisan,ora nganti
pirang menit aku wis nguneman karo
bob,aku kanda yen esuke arep ngebis menyang Ithaca papane universitas cornell .bob seneng banget barang ngerti yen
aku wis tekan bufalolan banget arep-arep tekaku .
Saka
Ithaca menyang Hempstead iku aku bebarengan lan prof glenn numpak mobile ,aku
diampiri saka buffalo sajerone
konperensi iku ,saselane acara-acara sarasehan ana wektu wektu lowongan kang di isi acara music lan sapanunggalane
.aku kang wis nggawa wayang kulit purwa
lan mirsani wujude.sarampunge konperensi
aku numpak taksi ngeblas menyang
kutha new york njunjung ing kenedy airport banjur mabur
menyang kutha krajaning as yaiku kutha
Washington ,D,C.
Saka
lapangan terbang iku aku terus digawa
menyang shoping center .yaiku kumpulaning toko.kang adol barang maneka warna .ing kono aku banjur tuku apa wae
kang di butuhake kanggo urip ing
apartemen kang wis disediyakake kanggoku
ing sacedhake kampus .
Sawise
sisihanku teka saka Jakarta tanggal 16 oktober 1969 ,ing tanggal 21
oktorber 1969 aku sakloron nganakake acara ceramah bab wayang purwa kinamanthenan pagelaran pethilan perang kembang . para mahasiswa wake forest university ngerewange panggawene kelir .konthak lan sapanunggalane .
Sawise
ceramah lan mangsuli pitakon-pitakonan
mau kira-kira sajam aku banjur munggah
panggung sisihanku siap ngladeni muter tape recorder kang dipasangi tape isi rekaman gendhing-gendhing serta iringaning sulukan ,sarta ngulungake wayang
–wayang kanga arep tak sabetake
.kawiwitan unining iringan suluk pathet
sanga wentah ,banjur tak tumpangi suwaraku
sasuwuking sulukan naku mbukani mawa carita carios bab mudune bambang irawan saka
pratapan yasarata kairing parepat catur.
Sawetara
dina sawise ceramah lan pagelaran iku ,ing sawijining ,pesta tanpa kanyana
nyana aku diajak rembugan karo
prof.gokhale surasaning rembug ,panjenengane lan para guru besar ing universitas iku padha kaperangan banget lan ngersakake aku
mulang ing universitas iku setaun wutuh
wiwit September 1970 besuk sawise aku ngrampungake tugas tugas kanggo visiting Asian professor project. Sawise nem minggu ing kutha Winston salem aku
rampung manehi “kusus kilat” bab masyarakat lan kabudayaan Indonesia ing telung
pawiyatan luhur ,wis lan mbiji sarta mriksa
karangane para mahasiswa kang tak
wajibake nulis karangan ngenani
Indonesia.
2.ASPEK-ASPEK YANG MENONJOL
Novel ini menceritakan
bentuk kajian karya sastra jawa yang bisa dikatakan motornya sebuah motivator
sebab banyak aspek-aspek yang menonjol dalam pengkajian karya sastra ini .dan
didalam novel ini memberikan hal-hal yang sangat perfektif.dalm segi bahasa dan
analisis ketekunan seorang tokoh .bukti yang erat dalam hal ini dalam aspek
nilai-nilai dan juga unsure-unsur intrinsic dan juga ekstrinsik. Penjelasanya sebagai berikut:Tema:novel ini
bertema dengan tema Judul novel ini
bertema njajah kutha milang roti dengan
bentuk segi kata yang unik Nilai MORAL
dalam novel ini tercantum nilai pendidikan yang membuat motor motivasi
seorang pembaca.
Bentuk sebuah novel
ini mengisahkan seorang yang berjuang di Negara lain supaya bisa memperkenalkan
kebudayaan Indonesia dan mengajarkan sebuah pelajaran yang tidak ada dinegara
itu.dalam hal ini memberitahukan kisah yang kongkrit hal pembelajaran kepada
para warga Negara Amaerika Serikat supaya tau apa yang ada di Indonesia dan
memberikan pengetahuan tentang kebudayaan.
Seperti halnya wayang
yang sekarang kini begitu maraknya pencurian kebudayaan dan Negara Negara
tetangga yang mengakui sebuah kebudayaan itu sendiri.
Tidak ada komentar:
Posting Komentar